Bratislavský chlapčenský zbor:
40. narodeniny

6.7., 20:00, Námestie pri Eurovea (voľný vstup)

[ Please, scroll down for the English version ]

Bratislavský chlapčenský zbor

Miriam Garajová, soprán
Csaba Kotlár, barytón
Oskar Zaťko & Dávid Dinga, chlapčenské soprány

Magdaléna Rovňáková & Gabriel Rovňák, dirigenti
Dana Hajóssy, klavír

Program

Joseph Haydn (1732 – 1809): Sing to the Lord
Miroslav Kroupa (1965): Omša pre sólo, zbor a klavír (časti: Kyrie, Gloria)
Francis Poulenc (1899 – 1963): Petites prières de Saint François d’Assise (Partie 4)
Antonín Dvořák (1724 – 1777): Goin’ Home
Franz Schubert (1797 – 1828): Mille Cherubini in coro
Georges Bizet (1838 – 1875): „Votre toast“ (Carmen)
Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791): „La ci darem la mano“ (Don Giovanni)
Wolfgang Amadeus Mozart: Skúška na koncert
John Carter (1929 – 1991): Praise to the Lord
John Rutter (1945): For the Beauty
Gioacchino Rossini (1792 – 1868): Duetto buffo di due Gatti
Eduardo di Capua (1865 – 1917): O sole mio
The Beatles: When I’m 64
Little David (spirituál)
Jede sedlák do mlejna (česká ľudová, upr. Jaroslav Krček)
Eugen Suchoň (1908 – 1993): Aká si mi krásna
Mikuláš Schneider-Trnavský (1881 – 1958): Najkrajší kút v šírom svete
Okolo mlyna – Vodu hrabala (slovenské ľudové, upr. Sylvia Bodorová)
Tancuj, tancuj (slovenská ľudová, upr. Milan Novák)
Ej, musel by to chlap byť (slovenská ľudová, upr. Viliam Gräffinger)
Cinďom me pindrale (rómska pieseň, upr. Sylvia Bodorová)
Išeu Macek (slovenská ľudová, upr. Viliam Gräffinger)

Bratislavský chlapčenský zbor pôsobí na slovenskej umeleckej scéne od roku 1982, kedy vznikol pod názvom Chlapčenský filharmonický zbor na pôde Slovenskej filharmónie. Jeho zakladateľkou, umeleckou riaditeľkou a dirigentkou je Magdaléna Rovňáková, dirigentom Gabriel Rovňák ml. Po roku 1989 sa teleso transformovalo na Súkromnú základnú umeleckú školu špecializovanú na chlapčenský zborový spev s názvom Bratislavský chlapčenský zbor.  V koncertnej sezóne 2021/2022 tu študuje 75 chlapcov vo veku 7 – 28 rokov. Spolupráca so symfonickými orchestrami (Slovenská filharmónia, Symfonický orchester Slovenského rozhlasu, Viedenskí symfonici, Viedenský rozhlasový orchester, Hamburskí symfonici) obohatila repertoár zboru o desiatky oratórií, kantát a symfónií pod taktovkami popredných svetových dirigentov (O. Lenárd, B. de Billy, J. Conlon, A. Parrot, F. Luisi, R. Muti, J. Tate, E. Villaume). Podnetná je tiež spolupráca s orchestrami starých nástrojov. V operách stvárňujú chlapci pôsobivé detské úlohy. Chlapčenský zbor poznajú poslucháči nielen na Slovensku – tlieskali mu návštevníci koncertov európskych veľkomiest, Ameriky, Kanady, Japonska, Izraela či Cypru a veľký úspech zbor zaznamenal aj na Taiwane. V novembri 2021 BChZ úspešne vystúpil na adventných koncertoch vo Francúzsku a vo Švajčiarsku a v máji 2022 teleso zožalo úspech v Amerike. BChZ disponuje širokým repertoárom sakrálnej a profánnej hudby. V jeho podaní možno počuť gregoriánske chorály, renesančnú hudbu, koncertné omše, štylizácie ľudových piesní aj tvorbu súčasných skladateľov. Viacerí slovenskí skladatelia mu venovali svoje skladby (Ľ. Bernáth, V. Gräffinger, I. Hrušovský, M. Kroupa, P. Martinček, E. Suchoň, I. Zeljenka). Zbor spolupracuje s vynikajúcimi svetovými aj slovenskými sólistami. Spoľahlivá vokálna technika sa uplatňuje vo všetkých hudobných žánroch, chlapci s radosťou spolupracujú aj so sólistami populárnej hudby.BChZ má na svojom konte sedem CD albumov, šesť DVD filmov natočených v spolupráci so Slovenskou televíziou, televízne filmy a spoluprácu so svetovými filmovými spoločnosťami (Hallmark, Miramax). Je držiteľom prvých cien zo súťaží v USA (Des Moines), Ruska (Moskva) a Talianska (Lecco) a mnohých významných ocenení. V zbore vyrástli mnohí sólisti a výborní zboroví speváci a z jeho radov vzišlo doteraz šesť mladých dirigentov. S telesom spolupracujú špičkoví slovenskí pedagógovia – sopranistky Miriam Garajová, Monika Maglayová a Helena Machats Veselská. Oporou na domácich a svetových pódiách je klaviristka Dana Hajóssy. 

Zakladateľka, dirigentka a manažérka Bratislavského chlapčenského zboru Magdaléna Rovňáková stojí na čele telesa od jeho vzniku v roku 1982. Po absolvovaní Konzervatória v Bratislave (hra na klavíri) si zvolila štúdium zborového dirigovania na Vysokej škole múzických umení v triede Petra Hradila, na ktoré nadviazala doktorandským štúdiom pod vedením Juraja Haluzického.Bratislavský chlapčenský zbor priviedla na významné domáce a zahraničné pódiá (Koncertná sieň Slovenskej filharmónie, Konzerthaus vo Viedni, Carnegie Hall v New Yorku, Veľká sála Konzervatória v Moskve, George Weston Hall v Toronte  a ď.). Dirigovala stovky a cappella koncertov v katedrálach európskych metropol. Spevákov pripravila pre špičkové umelecké produkcie – uvedenie Pendereckeho skladby Credo pod taktovkou samotného autora, Mahlerovej Symfónie č. 3 a Symfónie č. 8, Ravelovej opery Dieťa a čary (Konzerthaus Viedeň; dir. B. de Billy, F. Luisi, I. Fischer), Honeggerovho oratória Jana z Arku na hranici, Berliozove Te Deum (dir. O. Lenárd) či Omša L. Bernsteina (uvedenie v Brne a v Passau, dir. L. Machek). Naštudovala Oratórium Terezín britsko-kanadskej autorky Ruth Fazal na svetové uvedenie v Toronte a reprízy v Prahe, Brne, Bratislave, vo Viedni, Tel Avive, Jeruzaleme, Haife, v New Yorku a i. Deväť rokov pripravovala chlapcov pre účinkovanie vo Viedenskej štátnej opere (Musorgskij: Chovanština, Boito: Mefistofeles). Viac ako tridsať rokov spolupracuje s Operou Slovenského národného divadla, pre ktorú so zborom naštudovala detské party v operách TurandotBohémaToscaWertherKomediantiCarmenČarovná flauta a ď. Pripravila chlapcov na veľké turné s Operou SND v Japonsku a na hosťovanie na Cypre. V roku 1989 založila Súkromnú umeleckú školu, kde sa speváci Bratislavského chlapčenského zboru vzdelávajú v zborovom a sólovom speve. Pôsobí v porotách domácich a medzinárodných súťaží. Je laureátkou Krištáľového krídla, držiteľkou ocenenia Slovenka roka za prácu s talentovanou mládežou a ďalších spoločenských ocenení.

Gabriel Rovňák ml. vyrastal od detstva v Bratislavskom chlapčenskom zbore. Po štúdiu na Konzervatóriu v Bratislave (J. Karaba) navštevoval Janáčkovu akadémiu múzických umení v Brne (J. Zbavitel). Bol tiež súkromným žiakom Ondreja Lenárda a Otakara Trhlíka. Absolvoval majstrovské kurzy pod vedením Zsolta Nagya a Martina Turnovského. Je absolventom kurzu Cultural Leadership Summit Prague, ktorý organizoval v roku 2016 DeVos Institute New York pre umeleckých manažérov. V roku 2019 sa zúčastnil manažérskych kurzov na Letnej hudobnej škole v Kroměříži pod vedením generálneho riaditeľa Českej filharmónie, Davida Marečka. Spolu s Magdalénou Rovňákovou je od roku 2012 zbormajstrom Bratislavského chlapčenského zboru, s ktorým sa predstavil v mnohých európskych krajinách, USA, Kanade a v Rusku. Teleso spolupracuje so Slovenskou filharmóniou, Slovenským národným divadlom a s ďalšími prestížnymi inštitúciami doma i v zahraničí.Gabriel Rovňák ml. pôsobí aj ako symfonický dirigent. Spolupracoval s mnohými orchestrami (Symfonický orchester Slovenského rozhlasu, Štátna filharmónia Košice, Štátny komorný orchester Žilina, Slovenský komorný orchester Bohdana Warchala, Moravská filharmonie Olomouc, Filharmonie B. Martinů Zlín, Solamente naturali, Collegium Baroque, Sinfonietta Bratislava, Komorní orchestr města Blansko a ď.) a speváckymi zbormi. Je tiež interným pedagógom na Hudobnej fakulte Janáčkovej akadémie múzických umení v Brne a členom porôt na medzinárodných zborových súťažiach.Je úspešným autorom, dirigentom a moderátorom najväčšieho slovenského hudobno-vzdelávacieho cyklu Príbeh hudby, ktorý aj prostredníctvom spolupráce s RTVS sleduje takmer sto tisíc mladých ľudí na celom Slovensku. Projekty z cyklu Príbeh hudby budú v roku 2022 uvedené naživo v Bratislave, Žiline i v Košiciach. Dirigent Gabriel Rovňák debutoval s týmto projektom aj v Slovenskom národnom divadle. Na JAMU naštudoval viacero operných predstavení (Smetana: Predaná nevesta, Martinů: Dvakrát Alexandr a ď.) a premiéroval skladby mnohých súčasných autorov. V roku 2013 naštudoval a uviedol operu L. Janáčka Príhody líšky Bystroušky v nemeckom Hamburgu. Pripravil vzdelávací rozhlasový cyklus o opere, ktorý bol odvysielaný v Slovenskom rozhlase. Stál pri vzniku občianskeho združenia pre súčasnú hudbu SOOZVUK. Je autorom biografickej publikácie o dirigentovi Zdeňkovi Košlerovi. V rokoch 2013–2015 pripravil a uviedol o tomto dirigentovi výstavu v Národnom divadle v Prahe a v Slovenskom národnom divadle. O Zdeňkovi Košlerovi pripravil tiež multimediálnu aplikáciu Dirigent pre Samsung Smart TV.

Sopranistka Miriam Garajová je absolventkou Konzervatória v Bratislave (D. Podkamenská) a Vysokej školy múzických umení (Z. Livorová). V roku 2005 získala prvú cenu na Medzinárodnej speváckej súťaži Imricha Godina vo Vrábľoch. Počas štúdia spolupracovala s Komorným zborom Konzervatória v Bratislave pod vedením Dušana Billa, s ktorým sa predstavila aj ako sólistka doma i v zahraničí. V Slovenskom národnom divadle začala hosťovať v roku 2006 a postupne tu stvárnila viaceré postavy opernej literatúry – Papagena (Mozart: Čarovná flauta), Prvá lesná žienka (Dvořák: Rusalka), Amor (Gluck: Orfeus a Eurydika), Mary (Cikker: Mister Scrooge), Barena (Janáček: Jej pastorkyňa), Prilepa (Čajkovskij: Piková dáma), Concetta (Wolfa-Ferrari: Šperky Madony), Anjelský hlas a Tebaldo (Verdi: Don Carlo). Okrem toho sa predstavila ako sólistka so Slovenským komorným orchestrom v oratóriu Mesiáš a ako Mary Dee v Liverpoolskom oratóriu Paula McCartneyho na letnom festivale Pohoda. V opere Víťazoslava Kubičku Martin Luther stvárnila hlavnú ženskú postavu, Katarinu von Bora. Od roku 2008 pôsobí ako hlasová pedagogička Bratislavského chlapčenského zboru, s ktorým spoluúčinkuje často ako sólistka doma i v zahraničí. S telesom vystúpila ako sólistka viackrát na Vianočných koncertoch Slovenskej filharmónie. Od roku 2017 účinkovala aj ako hosťujúca sólistka Divadla Nová scéna v operete Veselá vdova v postave Valencienne.

Barytonista Csaba Kotlár pochádza z Bratislavy. Prvýkrát sa objavil na opernom pódiu ako sólista Bratislavského chlapčenského zboru už v deviatich rokoch v úlohe Pastierika v inscenácii Pucciniho opery Tosca v Slovenskom národnom divadle v Bratislave pod taktovkou Ondreja Lenárda a po boku legendárneho Petra Dvorského. Študoval na Konzervatóriu a na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Debutoval v roku 2014 ako Hanezo v Mascagniho opere Priateľ Fritz a Marullo vo Verdiho Rigolettovi v Štátnej opere Banská Bystrica. Následne účinkoval v inscenáciách Kálmánovej operety Čardášová princezná (gróf Bóni Káncsiánu) a Lehárovej operety Zem úsmevov (gróf Gustav von Pottenstein). V sezóne 2015/2016 bol členom Operného štúdia Slovenského národného divadla, kde stvárnil postavu Acmeta v Paisiellovej komédii Kráľ Teodor v Benátkach. V sezóne 2016/2017 začal spolupracovať ako hosť Divadla F. X. Šaldu v Liberci, kde debutoval ako Athanaël v úspešnej inscenácii Massenetovej opery Thaïs v hudobnom naštudovaní dirigenta Martina Doubravského a v réžii Lindy Keprtovej. Za účinkovanie v tejto úlohe získal svoju prvú nomináciu na Cenu Thálie. Od roku 2017 do apríla 2020 pôsobil ako sólista Divadla F. X. Šaldy, kde sa predstavil ako Lionel (Čajkovskij: Panna Orleánska), Marcello (Puccini: Bohéma), Dandini (Rossini: Popoluška), Figaro (Rossini: Barbier zo Sevilly), Duch Vergília (Rachmaninov: Francesca da Rimini), Vojvoda (Rachmaninov: Skúpy rytier), Harašta (Janáček: Příhody líšky Bystroušky) a Don Giovanni (Mozart: Don Giovanni). V roku 2019 bol druhýkrát nominovaný na Cenu Thálie, tentoraz za vynikajúce výkony v operách Francesca da Rimini a Skúpy rytier. Csaba Kotlár hosťuje v Štátnom divadle Košice ako Masetto (Mozart: Don Giovanni) a Escamillo (Bizet: Carmen), v Divadle J. K. Tyla v Plzni ako Kyoto (Mascagni: Iris), v Štátnej opere Praha ako Farfarello (Prokofiev: Láska k trom pomarančom), Jamadori (Puccini: Madam Butterfly) a Marullo (Verdi: Rigoletto). V budúcej sezóne ho čaká debut v Juhočeskom divadle v Českých Budějoviciach v úlohe Eugena Onegina v rovnomennej opere P. I. Čajkovského. Csaba Kotlár spolupracoval s poprednými dirigentmi ako Riccardo Mutti, Bertrand De Billy, Philippe Jordan, Thomas Hengelbrock, Christoph Eschenbach, Gustav Kuhn, Paolo Carignani, Maurizio Benini, Philippe Herreweghe a ď.

Dana Hajóssy je absolventkou Konzervatória v Bratislave (J. Mašinda) a Vysokej školy múzických umení (I. Palovič, T. Fraňová). V roku 1989 zahájila pedagogickú činnosť na Konzervatóriu v Bratislave, od roku 2020 je riaditeľkou tejto školy. S Bratislavským chlapčenským zborom spolupracuje od roku 1991. S telesom sa predstavila takmer v celej Európe, ale aj v USA, Kanade či na Taiwane. Ako klaviristka spolupracovala s viacerými festivalmi (o. i. Bratislavské hudobné slávnosti). Získala ocenenia za najlepšiu klavírnu spoluprácu na viacerých medzinárodných súťažiach ako napríklad Iuventus Canti Imricha Godina Vráble, Medzinárodná súťaž duchovnej a koncertnej hudby Olomouc, Spevácka súťaž M. Schneidra-Trnavského, Medzinárodná spevácka súťaž A. Dvořáka Karlove Vary, Medzinárodná Händlova súťaž v Egeri a ď. Spolupracuje s poprednými vokálnymi sólistami ako Daniel Čapkovič, Ondrej Šaling, Štefan Kocán, Tomáš Juhász, Andrea Danková, Lenka Máčiková, Tomáš Šelc, ale aj s husľovým virtuózom Jurajom Tomkom. Nahrala viaceré CD a DVD.

___

Initially known as the Boys Philharmonic Choir, and associated with the Slovak Philharmonic Orchestra, the Bratislava Boys Choir has been active on the Slovakian music scene since 1982. The Choir’s founder is choirmaster and conductor, Magdaléna Rovňáková, and it is also conducted by Gabriel Rovňák. From 1989, it gained institutional status as the Private Music School – Bratislava Boys Choir. The institution now trains 75 singers between the ages of 7 and 28 and engages with leading performer-educators such as Miriam Garajová, Monika Maglayová, Helena Machats Veselská, and the pianist Dana Hajóssy. The Bratislava Boys Choir has collaborated with numerous internationally renowned orchestras including the Slovak Philharmonic, the Symphonic Orchestra of Slovak Radio, the Weiner Symphoniker, the Vienna Radio Symphonic Orchestra, and the Hamburg Symphony Orchestra. It has worked with leading conductors such as Riccardo Muti, Ondrej Lenárd, Bertrand de Billy, James Conlon, Fabio Luisi, Sir Jeffrey Tate, and Emmanuel Villaume among others; and it has performed extensively throughout Europe, the United States, and in other countries (Canada, Israel, Japan, and Taiwan). In November 2021, it performed as a part of Advent Concerts in France and Switzerland, and in May 2022 it had a very successful tour of America. The Bratislava Boys Choir has a rich repertory that embraces many genres and styles from Gregorian Chant and Renaissance music to concert versions of masses, folk music, and newly commissioned works. Its repertory includes many oratorios, cantatas, and choral symphonies by composers such as Johann Sebastian Bach, Gustav Mahler, Arthur Honegger, Igor Stravinsky, Maurice Ravel, Benjamin Britten, Leonard Bernstein, and Krzysztof Penderecki. Numerous 20th-century and contemporary Slovak composers have written for the Choir including Ľuboš Bernáth, Viliam Gräffinger, Ivan Hrušovský, Peter Martinček, Ilja Zeljenka and Eugen Suchoň. The Bratislava Boys Choir has won several first prizes in international choral competitions in the United States (Des Moines), Russia (Moscow) and Italy (Lecco); and it has received many awards. The Choir has released seven CDs and six DVDs (shot with the collaboration of Slovak television) and has made several films for international television stations.

Magdaléna Rovňáková founded the Bratislava Boys Choir in 1982 and has been its choirmaster since then. Following studies at the Bratislava Conservatory in piano performance, she continued her training in choral conducting at the Academy of Performing Arts with Peter Hradil. She completed her PhD in choral conducting with Juraj HaluzickýRovňáková has led the Bratislava Boys Choir in a host of internationally acclaimed performances at the Concert Hall of the Slovak Philharmonic, the Konzerthaus in Vienna, Carnegie Hall in New York, and the George Weston Hall in Toronto; and she has conducted hundreds a cappella concerts in the cathedrals of most of Europe’s capital cities. She prepared the Choir for leading artistic productions such as Credo by Penderecki (under his baton), Mahler’s Symphonies no. 3 & 8, Ravel’s The Child and the Spells, Honegger’s Joan of Arc, Berlioz’s Te Deum, Bernstein’s Mass, and the world premiere of Ruth Fazal’s Oratorio Terezin.For almost a decade Rovňáková trained the Choir for productions at the Vienna State Opera, including works such as Mussorgsky’s Khovanshchina, and Boito’s Mefistofele. She has a long-standing collaboration with the Slovak National Theatre where she prepared children-parts in operas by Puccini (TurandotLa bohèmeTosca), Massenet (Werther) Leoncavallo (Comedians), Bizet (Carmen) and Mozart (The Magic Flute) among others. In 1989, Rovňáková founded the Private Music School Bratislava Boys Choir. She is regularly invited to be a member of juries for national and international competitions. She has received numerous awards including the Crystal Wing (Krištáľové krídlo), and the Slovenka roka for her work with talented youth.

Since his childhood, Gabriel Rovňák was a member of the Bratislava Boys Choir. After studies at the Bratislava Conservatory with Július Karaba, he continued his conducting studies at the Janáček Academy of Performing Arts in Brno with Jan Zbavitel. Rovňákalso studied privately with Ondrej Lenárd and Otakar Trhlík and took conducting masterclasses with Zsolt Nagy and Martin Turnovský. He is a graduate from the Cultural Leadership Summit Prague, which was organized by the DeVos Institute New York for artistic managers in 2016. In 2019, Rovňákattended artistic management courses in Summer Music School in Kroměříž, with the Artistic Director of the Czech Philharmonic, David Mareček. Since 2012, Rovňákhas been the choirmaster of the Bratislava Boys Choir (alongside Magdaléna Rovňáková) with which he has performed in many European countries, in the US, Canada and Russia. Gabriel Rovňákis author, conductor, and presenter of the biggest Slovakian music-educational series Príbeh hudby (The Story of Music), which reached thousands young people in Slovakia. At the Janáček Academy of Performing Arts, Rovňák conducted operas by Smetana (The Bartered Bride), Martinů (Alexandre bis), and others. He also premiered pieces by contemporary composers. In 2013 he directed a performance of Janáček’s The Cunning Little Vixen in Hamburg. His educational radio series about opera was broadcast by Slovak Radio. He is one of the founders of the Society for Contemporary Music SOOZVUK; and he is author of a biographical publication about the conductor Zdeněk Košler. In 2013–2015, he presented an exhibition about this famous conductor in the National Theatre Prague and Slovak National Theatre. He’s also an author of the multimedia application Dirigent for Samsung Smart TV about Zdeněk Košler.

Miriam Garajová graduated from the Bratislava Conservatory, where she studied with Dagmar Podkamenská, and from Academy of Music and Performing Arts, where she studied with Zlatica Livorová. In 2005, she received her first prize from the International Vocal Competition of Imrich Godin in Vráble. During her studies, she collaborated with the Conservatory’s Chamber Choir in Bratislava under the leadership of Dušan Bill, with which she performed as a soloist in Slovakia and abroad. Garajová started working at the Slovak National Theatre in 2006 performing numerous opera roles: Papagena in Mozart’s The Magic Flute; the wood nymph in Dvořák’s Rusalka, Amor in Gluck’s Orpheus and Euridice, Mary in Ján Cikker’s Mister Scrooge, Barena in Janáček’s Jenůfa; and in Víťazoslav Kubička’s Martin Luther, playing the main female role, Katarina von Bora. Additionally, Garajová has performed as a soloist with the Slovak Chamber Orchestra in Handel’s oratorio Messiah. Since 2008, Garajová has acted as vocal lecturer for the Bratislava Boys Choir, with which she also performs as a soloist (notably in Slovakia’s Philharmonic Christmas concerts). Since 2017, she has performed as a guest performer at the Divadlo Nova Scéna playing Valencienne in Franz Léhár’s operetta The Merry Widow. 

Csaba Kotlár was born in Bratislava in 1985. His first appearance on an opera stage was as a soloist of the Bratislava Boys Choir when he was 9 years old in the role of the shepherd boy in Puccini’s Tosca staged by the Slovak National Theatre under baton of Ondrej Lenárd and with the legendary opera singer Peter Dvorský. He studied at the Conservatory and Academy of Performing Arts in Bratislava, where his graduating performance was as Count Almaviva in Mozart’s The Marriage of Figaro. In 2014, Kotlár’s professional debut was initiated in the roles of Hanezo in Mascagni’s L’amico Fritz and in Verdi’s Rigoletto at the State Opera Banská Bystrica. He has subsequently performed in Imre Kálmán’s operetta Csárdás Princess (Bóni Káncsiánu) and Franz Lehár’s The Land of Smiles (Gustav von Pottenstein). In 2015/2016 season Kotlár was part of Opera Studio of the Slovak National Theatre, where he played Acmet in Giovanni Paisiello’s Il Re Teodoro in Venezia. He collaborated as a guest performer in the F. X. Šalda Theatre in Liberec (Czech Republic) in autumn 2016, where he debuted as Athanaël in Massenet’s Thaïs, under baton of Martin Doubravský and directed by Linda Keprtová. Thanks to this role he received his first nomination for a Thália Award. From 2017 until April 2020, Kotlár was soloist of the F. X. Šalda Theatre where he performed as Lionel in Tchaikovsky’s The Maid of Orleans, Marcello in Puccini’s La bohème, Dandini in Rossini’s Cinderella, Figaro in Rossini’s Barber of Seville, in Rachmaninov’s Francesca da Rimini, as Duka in Rachmaninov’s Miserly Knight, as Harašta in Janáček’s The Cunning Little Vixen, and as Don Giovanni in Mozart’s Don Giovanni. In 2019, he received his second nomination for a Thália Award for his performances in Francesco da Rimini and Miserly Knight. Kotlár is a guest performer at the State Theatre Košice (as Masetto in Mozart’s Don Giovanni, and Escamillo in Bizet’s Carmen), in the J. K. Tyl Theatre in Pilsen, Czech Republic as Kyoto (Mascagni’s Iris), and in the State Opera Prague as Farfarello (Prokofiev’s The Love for Three Oranges). In the coming season, Kotlár will debut in the South Bohemian Theatre in the role of Tchaikovsky’s Eugen Onegin under baton of Maria De Rose and directed by Lubor Cukr. Kotlár has collaborated with conductors such as Riccardo Mutti, Bertrand de Billy, Philippe Jordan, Thomas Hengelbrock, Christoph Eschenbach, Gustav Kuhn, Paolo Carignani, Maurizio Benini, Philippe Herreweghe, among others.

Dana Hajóssy is a graduate of the Bratislava Conservatory, where she studied under Juraj Mašinda, and at the Academy of Performing Arts where she studied under Ivan Palovič and Tatiana Fraňová. In 1989, Hajóssy commenced teaching at the Conservatory in Bratislava, and since 2020 she has been its director. She’s been performing with the Bratislava Boys Choir since 1991. As a pianist Dana Hajóssy has featured in numerous festivals including the Bratislava Music Festival. She has received many awards for best répétiteur including the Iuventus Canti Vráble; the International Competition in sacred and sacral music Olomouc; the International Vocal Competition of M. Schneider-Trnavský, the International Vocal Competition of A. Dvořák in Karlove Vary; and the International Händel Competition in Eger, Hungary. Hajóssy regularly collaborates with renowned vocal soloists such as Daniel Čapkovič, Ondrej Šaling, Štefan Kocán, Tomáš Juhász, Andrea Danková, Lenka Máčiková, Tomáš Šelc, and with the violinist Juraj Tomka. She recorded numerous CDs and DVDs.

Zmena programu a účinkujúcich vyhradená | We reserve the right to amend the programme.