4. 7.
Mishima Concerto
Philip Glass


Na pozvanie festivalu Viva Musica! na Slovensku v roku 2015 po prvýkrát vystúpil americký skladateľ a klavirista Philip Glass. Presne po desiatich rokoch sa jeho hudba na festival vracia v podobe nového koncertu pre klavír a orchester – Mishima Concerto. Dielo vychádza z pôvodnej Glassovej hudby k rovnomennému filmu Paula Schradera Mishima: A Life in Four Chapters z roku 1985 o osude jedného z najvýznamnejších japonských spisovateľov Jukia Mišimu (1925 – 1970). Hoci Glassova hudba nie je tradične japonská, jej minimalistické výrazové prostriedky umocňujú témy Mišimovej literárnej estetiky. Tie sa koncentrujú najmä na kontrastné spojenie večných umeleckých kategórií, akými sú krása alebo smrť, ale aj na špecifické Mišimovo nadšenie pre samurajskú filozofiu. Mishima Concerto v úprave Michaela Riesmana zaznie v Bratislave v podaní výnimočnej japonskej klaviristky Maki Namekawa, ktorej Glass dielo venoval.
„Keď som sa pripravovala na premiéru Mishima Concerto, Philip mi povedal, že počas komponovania pôvodnej filmovej hudby dôkladne skúmal dostupnú literatúru a životopisy Jukia Mišimu. Ako výnimočný pozorovateľ ľudí má Philip vždy fascinujúco presné postrehy. Svoje názory vyjadruje v niekoľkých jednoduchých vetách, zameriava sa len na podstatné veci, bez emócií – a len zriedka s negatívnym podtónom. Hudba, ktorú skomponoval k filmu Mishima, odráža túto stránku jeho osobnosti. Hudba tu nesprevádza filmové dianie ani ho priamo neopisuje – skôr predstavuje istý druh reflexie toho, ako Philip vníma osobnosť Jukia Mišimu: jeho najvnútornejšie myšlienky a úzkosť, ktorá sprevádzala koniec určitého obdobia jeho života. Záverečná skladba pôvodného soundtracku k filmu s názvom Closing nám akoby naznačovala, že koniec tohto života je začiatkom ďalšieho – nie smutným záverom, ale presvedčením, že veci budú vždy pokračovať. Hudba Philipa Glassa toto presvedčenie potvrdzuje,“ vysvetlila Maki Namekawa.
Orchester Filharmonie Brno pod taktovkou šéfdirigenta Dennisa Russella Daviesa v rámci večera predstaví aj jedinú symfóniu rakúsko-amerického autora, mimochodom rodáka z Brna, Ericha Wolfganga Korngolda – monumentálnu Symfóniu in Fis, op. 40. „Philip Glass a Erich Korngold – dvaja skladatelia, ktorých delí viac než jedna generácia, no spája ich spoločná láska a hlboké porozumenie sveta divadla a opery. Obaja dokázali využiť finančné a technické možnosti Hollywoodu na obohatenie svojej tvorby bez toho, aby akokoľvek obetovali umeleckú integritu. Korngoldova komplexná a majstrovská symfónia mala slúžiť ako vizitka ohlasujúca jeho návrat na európsku koncertnú a divadelnú scénu po rokoch v exile, kam utiekol pred nacistickým terorom. Išlo o hlboko osobné a dramatické gesto, ktoré však spočiatku takmer úplne zlyhalo. Až v posledných rokoch si toto výnimočné dielo vydobylo svoje miesto v koncertnom repertoári,“ doplnil Dennis Russell Davies. Orchester Filharmonie Brno sa pod jeho taktovkou predstavil na festivale Viva Musica! aj v roku 2022 – spolu s legendárnou Laurie Anderson.
Maki Namekawa patrí medzi najvýraznejšie osobnosti súčasnej medzinárodnej klavírnej scény. Ako sólistka i komorná hráčka sa s rovnakou istotou pohybuje v klasickom repertoári i v tej najsúčasnejšej hudbe. Pravidelne vystupuje na prestížnych medzinárodných pódiách ako Carnegie Hall a Lincoln Center v New Yorku, Musikverein vo Viedni, Barbican Centre a Cadogan Hall v Londýne, Cité de la Musique a Philharmonie de Paris, Concertgebouw v Amsterdame, BOZAR v Bruseli, Suntory Hall a Sumida Triphony Hall v Tokiu, ako aj na festivaloch ako Salzburg Festival, Ars Electronica, Musik-Biennale Berlin, Rheingau Musik Festival či Piano-Festival Ruhr. Maki Namekawa často nahráva pre popredné rozhlasové stanice v Rakúsku, Nemecku, Holandsku, Švajčiarsku, Francúzsku a USA. Medzi orchestre, s ktorými spolupracovala, patrí Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam, Mníchovská filharmónia, Bambergská filharmónia, Drážďanská filharmónia, Brucknerov orchester Linz, Bazilejský symfonický orchester, Filharmónia Brno, American Composers Orchestra a Seattle Symphony. V roku 2013 uviedla svetovú premiéru celého cyklu 20 etúd pre klavír Philipa Glassa na Medzinárodnom umeleckom festivale v Perthe v prítomnosti samotného autora. Nasledovalo turné po USA, Mexiku, Brazílii, Írsku, Škótsku, Islande, Švédsku, Fínsku, Dánsku, Slovensku, Poľsku, Nemecku a Japonsku. Dvojalbum s kompletným cyklom etúd vyšiel v roku 2014 pod značkou Orange Mountain Music a získal prvé miesto na iTunes Classical Charts či uznanie magazínu BBC Music. V septembri 2017 Maki predstavila kompletný cyklus Glassových etúd po prvýkrát v Rakúsku na festivale Ars Electronica ako súčasť multimediálneho projektu Pianographique s real-time vizualizáciami multimediálneho umelca Cori O’Lana. V roku 2018 vydala klavírnu verziu filmovej hudby Philipa Glassa Mishima: A Life in Four Chapters, ktorá zobrazuje život a smrť japonského spisovateľa a politického aktivistu Yukia Mishimu. Aranžmán špeciálne pre ňu pripravil Michael Riesman, dlhoročný hudobný spolupracovník Philipa Glassa, a nechal v ňom vyniknúť jej krištáľovo čistú techniku. Nahrávka získala prestížnu cenu Pasticcio udeľovanú Rakúskym rozhlasom ORF. V júni 2019 bola rovnakou cenou ocenená aj jej ďalšia nahrávka Isang Yun | Sunrise Falling. V roku 2019 skomponoval Philip Glass svoju prvú Klavírnu sonátu špeciálne pre Maki Namekawu. Premiéra sa uskutočnila 4. júla 2019 na Piano-Festivale Ruhr v Nemecku za prítomnosti skladateľa. Dielo vzniklo na objednávku Piano-Festival Ruhr, Philharmonie de Paris a Ars Electronica Linz. Spolu so svojím manželom, dirigentom Dennisom Russellom Daviesom, vytvorila Maki v roku 2003 klavírne duo, ktoré pravidelne vystupuje na popredných pódiách v Európe, Japonsku a Severnej Amerike. Významné diela napísané pre duo Namekawa-Davies zahŕňajú Four Movements for Two Pianos od Philipa Glassa, China West Suite od Chen Yi a Two Movements for Four Pianos (s Katiou a Marielle Labèque), všetky objednané festivalom Piano-Festival Ruhr. V júli 2017 získala Maki Namekawa, Dennis Russell Davies a Philip Glass Cenu Piano-Festival Ruhr. V roku 2019 skomponoval japonský skladateľ Joe Hisaishi pre duo Namekawa-Davies dielo Variation 57 pre dva klavíry a komorný orchester, ktoré malo premiéru v Tokiu pod taktovkou skladateľa. Maki Namekawa študovala hru na klavíri na Kunitachi College of Music v Tokiu u Mikia Ikezawu a Henriette Puig-Roget. V roku 1994 získala Cenu Leonida Kreutzera. V štúdiu pokračovala na Musikhochschule Karlsruhe u Wernera Genuita a Kayi Han, kde ukončila štúdium s vyznamenaním. Svoje umelecké majstrovstvo si ďalej zdokonaľovala v klasicko-romantickom repertoári u Edith Picht-Axenfeld, v súčasnej hudbe u Pierre-Laurenta Aimarda na Musikhochschule Köln, ako aj na majstrovských kurzoch s Györgyom Kurtágom, Stefanom Litwinom a Florentom Boffardom.
Aktivity Dennisa Russella Daviesa ako orchestrálneho a operného dirigenta, klaviristu a komorného hráča sa vyznačujú mimoriadne rozsiahlym repertoárom siahajúcim od barokovej hudby až po najaktuálnejšiu hudbu súčasnosti. Je všeobecne považovaný za jedného z najinovatívnejších a najodvážnejších dirigentov a hudobných dramaturgov na poli klasickej hudby. Davies úspešne oslovuje a inšpiruje publikum na oboch stranách Atlantiku i v Japonsku. Je známy dynamickými, precízne vystavanými koncertmi a úzkou spoluprácou s viacerými skladateľmi, medzi ktorých patrí Luciano Berio, William Bolcom, John Cage, Philip Glass, Heinz Winbeck, Aaron Copland, Lou Harrison, Laurie Anderson, Arvo Pärt, Hans Werner Henze, Kurt Schwertsik, Thomas Larcher, Balduin Sulzer či Manfred Trojahn. Po svojich prvých angažmánoch ako hudobný riaditeľ komorného orchestra Saint Paul Chamber Orchestra a hlavný dirigent American Composers Orchestra, ktorý viedol 25 rokov, sa Davies presťahoval do Európy. Pôsobil ako generálny hudobný riaditeľ Štátnej opery v Stuttgarte, neskôr Opery v Bonne a v Beethovenhalle. Následne viedol Rozhlasový symfonický orchester vo Viedni, Komorný orchester v Stuttgarte a Symfonický orchester v Bazileji. V roku 2013, počas svojho dlhoročného a úspešného pôsobenia v Linzi ako šéfdirigent tamojšej Opery a Brucknerovho orchestra, slávnostne otvoril nové hudobné divadlo Musiktheater Linz. Od roku 2018 pôsobí ako umelecký riaditeľ a šéfdirigent Filharmónie Brno. Na jeseň 2020 zároveň prevzal post šéfdirigenta Rozhlasového symfonického orchestra MDR v Lipsku. Rozsiahla diskografia Dennisa Russella Daviesa zahŕňa kompletné nahrávky symfónií Brucknera, Haydna, Glassa a Honeggera. So svojou manželkou a klavírnou partnerkou Maki Namekawa nahral množstvo diel vrátane Mozarta, Beethovena, Šostakoviča, Glassa a Stravinského. Dennis Russell Davies sa narodil v roku 1944 v Tolede, Ohio. Študoval hru na klavíri a dirigovanie na Juilliard School v New Yorku. V rokoch 1997 až 2012 pôsobil ako profesor orchestrálneho dirigovania na Univerzite Mozarteum v Salzburgu.
Korene Filharmónie Brno siahajú do 70. rokov 19. storočia, keď sa mladý Leoš Janáček usiloval o vznik českého symfonického orchestra v Brne. Dielo tohto slávneho skladateľa 20. storočia tvorí najvýznamnejšiu programovú zložku telesa, ktoré sa dodnes považuje za autentického interpreta jeho hudby. Súčasná Filharmónia Brno vznikla v roku 1956 zlúčením rozhlasového a krajského orchestra a odvtedy patrí svojou veľkosťou aj významom k špičke českých orchestrov. Na svojich zahraničných turné odohrala približne tisíc koncertov v Európe, USA, Latinskej Amerike, ako aj na Blízkom a Ďalekom východe. Pravidelne hosťuje na domácich i svetových festivaloch, kde často umelecky spolupracuje s Českým filharmonickým zborom Brno. Orchester pravidelne nahráva pre Český rozhlas a Českú televíziu. Okrem nahrávok pre mnohé vydavateľstvá (Supraphon, Sony Music, IMG Records, BMG, Channel 4) si v roku 2020 založil vlastnú nahrávaciu značku Filharmonie Brno. Dynamicky sa rozvíja aj jeho činnosť v oblasti zákazkového nahrávania pre globálnu klientelu prostredníctvom agentúry Czech Orchestra Recordings. V minulosti orchester viedli viaceré výrazné české i zahraničné dirigentské osobnosti ako Břetislav Bakala, František Jílek, Petr Altrichter, Jiří Bělohlávek, Sir Charles Mackerras, Jakub Hrůša či Tomáš Netopil. Od sezóny 2018/2019 je šéfdirigentom a umeleckým riaditeľom Filharmónie Brno Dennis Russell Davies. Od roku 2000 organizuje filharmónia letný open-air festival na brnianskom hrade Špilberk, a od roku 2012 je organizátorom renomovaných festivalov Moravská jeseň, Veľkonočný festival duchovnej hudby a Expozícia novej hudby. Zastrešuje medzinárodne uznávaný detský zbor Kantiléna, od roku 2010 sa podieľa na organizácii festivalu mladých hudobníkov Mozartove deti a v roku 2014 založila svoju vlastnú Orchestrálnu akadémiu. Filharmónia Brno je dnes nielen silným hráčom na poli symfonickej hudby doma aj v zahraničí, ale aj hlavným organizátorom hudobnej sezóny druhého najväčšieho českého mesta, aktívnym usporiadateľom festivalov a kreatívnym lídrom v oblasti orchestrálnej dramaturgie. Pôsobí v neorenesančnom Besednom dome – „brnianskom Musikvereine“ – ktorý bol postavený v roku 1873 podľa návrhu Theophila von Hansen. V súčasnosti sa však teší najmä na novú modernú koncertnú sálu, ktorú navrhuje tím architektov pod vedením Tomasza Koniora a Petra Hrůšu spolu s expertom na akustiku Yasuhisom Toyotom.
At the invitation of the Viva Musica! festival, legendary American composer and pianist Philip Glass performed in Slovakia for the first time in 2015. Exactly ten years later, his music returns to the festival with a new piano concerto: the Mishima Concerto. The work is based on Glass’s original score for Paul Schrader’s 1985 film Mishima: A Life in Four Chapters, which tells the story of one of Japan’s most significant writers, Yukio Mishima (1925–1970). Although Glass’s music is not traditionally Japanese, its minimalist expression powerfully enhances the themes of Mishima’s literary aesthetics, which explore the contrasting union of timeless artistic concepts such as beauty and death, as well as Mishima’s deep fascination with samurai philosophy. The Mishima Concerto, arranged by Michael Riesman, will be performed in Bratislava by the exceptional Japanese pianist Maki Namekawa, to whom Glass dedicated the work.
“While preparing for the premiere of the Mishima Concerto, Philip told me that, during the composition of the original film score, he had been scouring the available literature and biographies of Yukio Mishima — the most important Japanese novelist of the 20th century. As an excellent observer of people, Philip’s insights are always tantalizingly on point. He expresses his views in a few simple sentences, and only on matters of substance, without emotion — and rarely with negative thoughts. The music he wrote for Mishima reflects this aspect of his personality. Rather than accompanying or describing the film’s action, the music functions as a kind of reflection of what Philip understands about the character of Yukio Mishima, his innermost thoughts, and the anguish at the end of a period in his life. The final piece of the original Mishima soundtrack, titled Closing, seems to tell us that the end of this life is the beginning of the next one, not the sorrow of coming to an end, but the conviction that things will always go on. Philip Glass’s music confirms this conviction,” explained Maki Namekawa.
The Brno Philharmonic, under the baton of its chief conductor Dennis Russell Davies, will also present the only symphony by Austro-American composer Erich Wolfgang Korngold—himself a native of Brno—the monumental Symphony in F-sharp, Op. 40. “Philip Glass and Erich Korngold—two composers separated by more than a generation, yet joined by a common love for, and deep understanding of the worlds of theater and opera. Each found a way to use the financial and technical rewards and resources of Hollywood to enhance his own work, without in any way sacrificing artistic integrity. Korngold’s complex and masterful Symphony was meant to be used as a calling card, announcing his re-entry upon the European concert and theatrical stage after years in exile, in flight of the Nazi terror—a personally dramatic gesture which initially was an almost complete failure. Only recently has this wonderful music gained a hard-won acceptance within the concert repertoire. Philip Glass and Michael Riesman have created a new piano concerto from the music written in association with Paul Schrader’s film Mishima in order to both illuminate a particularly fruitful period in Glass’s work as a composer, as well as to celebrate the musical and pianistic virtuosity of Maki Namekawa, a long-time collaborator and close friend of the composer,” said Dennis Russell Davies.
The Brno Philharmonic under his baton last appeared at the Viva Musica! festival in 2022, performing alongside the legendary Laurie Anderson.
Maki Namekawa is a leading figure among today’s pianists, bringing contemporary music by international composers to the forefront. Equally at home as a soloist and chamber musician in both classical and modern repertoire, she performs regularly at prestigious international venues, including Carnegie Hall and Lincoln Center New York, Musikverein Vienna, Barbican Centre and Cadogan Hall London, Cité de la Musique and Philharmonie de Paris, Concertgebouw Amsterdam, BOZAR Brussels, Suntory Hall and Sumida Triphony Hall Tokyo, as well as festivals such as the Salzburg Festival, Ars Electronica, Musik-Biennale Berlin, Rheingau Musik Festival, and Piano-Festival Ruhr. Maki Namekawa frequently records and performs for major radio networks in Austria, Germany, the Netherlands, Switzerland, France, and the USA. Her orchestral engagements include the Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam, Munich Philharmonic, Bamberg Symphony, Dresden Philharmonic, Bruckner Orchestra Linz, Basel Symphony Orchestra, Brno Philharmonic, American Composers Orchestra, and the Seattle Symphony. In 2013, she gave the world premiere of the complete cycle of Philip Glass’s 20 Etudes for Piano at the Perth International Arts Festival, with the participation of the composer himself. This was followed by performances across the United States, Mexico, Brazil, Ireland, Scotland, Iceland, Sweden, Finland, Denmark, Slovakia, Poland, Germany, and Japan. The double-CD of the complete Etudes was released in 2014 by Orange Mountain Music, reaching No. 1 on the iTunes Classical Charts and receiving critical acclaim from BBC Music Magazine in both “Performance” and “Recording” categories. In September 2017, she presented the complete cycle of the Glass Etudes for the first time in Austria at the Ars Electronica Festival, in the multimedia project Pianographique, featuring real-time visualizations by Cori O’Lan. In 2018, she released the piano version of Philip Glass’s film score Mishima: A Life in Four Chapters, depicting the life and death of Japanese writer and political activist Yukio Mishima. The arrangement, specially crafted for her by Glass’s long-time musical director Michael Riesman, showcases her crystal-clear technique. The recording received the prestigious Pasticcio Prize from ORF – Austrian National Radio. In June 2019, her next album Isang Yun | Sunrise Falling also received the Pasticcio Prize. In 2019, Philip Glass composed his first Piano Sonata especially for Maki Namekawa. She premiered the sonata on July 4, 2019, at the Piano-Festival Ruhr in Germany, in the presence of the composer. The sonata was commissioned by the Piano-Festival Ruhr, Philharmonie de Paris, and Ars Electronica Festival. Together with her husband, conductor Dennis Russell Davies, Maki Namekawa formed a piano duo in 2003. The duo regularly performs at leading venues across Europe, Japan, and North America. Major works written for the Namekawa-Davies Duo include Philip Glass’s Four Movements for Two Pianos, Chen Yi’s China West Suite, and Glass’s Two Movements for Four Pianos (with Katia and Marielle Labèque), all commissioned by the Piano-Festival Ruhr. In July 2017, Maki Namekawa, Dennis Russell Davies, and Philip Glass were honored with the Piano-Festival Ruhr Award. In 2019, Japanese composer Joe Hisaishi composed Variation 57 for the Namekawa-Davies Duo—a work for two pianos and chamber orchestra—which premiered in Tokyo under Hisaishi’s baton. Maki Namekawa studied piano at the Kunitachi College of Music in Tokyo with Mikio Ikezawa and Henriette Puig-Roget. In 1994, she was awarded the Leonid Kreutzer Prize. She continued her studies at the Musikhochschule Karlsruhe with Werner Genuit and Kaya Han, earning her soloist diploma with special distinction in 1995. She further refined her artistry in Classical-Romantic repertoire under Edith Picht-Axenfeld, in contemporary music with Pierre-Laurent Aimard at the Musikhochschule Köln, as well as in masterclasses with György Kurtág, Stefan Litwin, and Florent Boffard.
Dennis Russell Davies’ activities as an opera and orchestral conductor, as well as pianist and chamber musician, are distinguished by an extensive repertoire spanning from pre-Baroque to the most contemporary music of our time. Widely regarded as one of the most innovative and adventurous conductors and programmers in the classical music world, Davies has successfully challenged and inspired audiences on both sides of the Atlantic, as well as in Japan. He is known for his dynamic, well-structured concerts and for his close collaborations with a wide range of composers, including Luciano Berio, William Bolcom, John Cage, Philip Glass, Heinz Winbeck, Aaron Copland, Lou Harrison, Laurie Anderson, Arvo Pärt, Hans Werner Henze, Kurt Schwertsik, Thomas Larcher, Balduin Sulzer, and Manfred Trojahn. Following early appointments as Music Director of the Saint Paul Chamber Orchestra and Chief Conductor of the American Composers Orchestra—which he led for 25 years—Davies moved to Europe, where he served as General Music Director of the Staatsoper Stuttgart, followed by Opera Bonn and the Beethovenhalle Orchestra. He subsequently led the Vienna Radio Symphony Orchestra, the Stuttgart Chamber Orchestra, and the Symphony Orchestra Basel. In 2013, during his long and successful tenure in Linz as Chief Conductor of the Linz Opera and the Bruckner Orchester, Davies inaugurated the new Linzer Musiktheater. Since 2018, he has served as Artistic Director and Chief Conductor of the Brno Philharmonic. In autumn 2020, he also assumed the position of Chief Conductor of the MDR Leipzig Radio Symphony Orchestra. Dennis Russell Davies’ extensive discography includes complete recordings of symphonies by Bruckner, Haydn, Glass, and Honegger. With his wife and duo partner, Maki Namekawa, he has recorded a wide range of works, including music by Mozart, Beethoven, Shostakovich, Glass, and Stravinsky. Born in Toledo, Ohio in 1944, Davies studied piano and conducting at the Juilliard School in New York. From 1997 to 2012, he was Professor of Orchestral Conducting at the University Mozarteum Salzburg.
The roots of Brno Philharmonic date back to the 1870s, when the young Leoš Janáček sought to establish a Czech symphony orchestra in Brno. The works of this renowned twentieth-century composer form the core of the orchestra’s repertoire, and to this day, Brno Philharmonic regards itself as the authentic interpreter of his oeuvre. The current orchestra was established in 1956 through the merger of the Brno-based Radio and Regional orchestras. Since then, it has ranked among the leading Czech orchestras in both size and artistic stature. On its international tours, the orchestra has given around a thousand concerts across Europe, the United States, Latin America, and the Middle and Far East. Brno Philharonic is a regular guest at festivals both in the Czech Republic and abroad, often performing in collaboration with the Czech Philharmonic Choir Brno. The orchestra regularly records for Czech Radio, Czech Television, and various music labels (including Supraphon, Sony Music, IMG Records, BMG, and Channel 4). In 2020, it launched its own label, Brno Philharmonic, and has been receiving a growing number of international recording commissions through the agency Czech Orchestra Recordings. Throughout its history, the orchestra has worked with numerous prominent Czech and international conductors, including Břetislav Bakala, František Jílek, Petr Altrichter, Jiří Bělohlávek, Sir Charles Mackerras, Jakub Hrůša, and Tomáš Netopil. Since the 2018/2019 season, Maestro Dennis Russell Davies has served as the orchestra’s Chief Conductor and Artistic Director. Since 2000, Brno Philharmonic has organized the open-air summer festival at Špilberk Castle in Brno. In 2012, it became the official organizer of the renowned festivals Moravian Autumn, the Easter Festival of Sacred Music, and the Exposition of New Music. The orchestra sponsors the internationally acclaimed children’s choir Kantiléna, has participated in the Mozart’s Children festival for young musicians since 2010, and founded the Brno Philharmonic Orchestra Academy in 2014. Today, Brno Philharmonic is not only a major force in symphonic music both at home and abroad, but also the principal presenter of Brno’s concert season, a vibrant festival organizer, and a creative leader in orchestral programming. Its home is Besední dům (the former community hall), Brno’s counterpart to Vienna’s Musikverein, built in 1873 and designed by Theophil Hansen. The orchestra now looks forward to its future home — a modern concert hall being designed by a team led by Tomasz Konior, Petr Hrůša, and acoustician Yasuhisa Toyota.
Účinkujúci / Performers
Maki Namekawa / klavír (piano)
Filharmónia Brno (Brno Philharmonic)
Dennis Russell Davies / dirigent (conductor)
Program
Philip Glass (*1937) / arr. Michael Riesman (*1943)
Mishima Concerto pre klavír a orchester
Mishima Concerto for piano and orchestra
* * *
Erich Wolfgang Korngold (1897 – 1957)
Symfónia in Fis, op. 40
Symphony in F-Sharp, Op. 40
Foto © Andreas H. Bitesnich
Zmena programu a účinkujúcich vyhradená. / We reserve the right to change the programme and performers.